آموزشگاه تخصصی html

مرجع آموزش تکمیلی html

آموزشگاه تخصصی html

مرجع آموزش تکمیلی html

تعریف HTML

چهارشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۰ ق.ظ

تعریف HTML  

برنامه های تحت Web بصورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند :

  • برنامه های استاتیک : برنامه هایی هستند که صفحات آنها از متن ، تصویر ، صوت و … تشکیل شده اند و ممکن است یک یا چند لینک به سایر آدرسها در آن قرار گرفته باشد . در واقع این نوع صفحات با کاربر تعاملی ندارند و صرفا کاربر می تواند موارد داخل این صفحات را مشاهده نماید .
  • برنامه های دینامیک یا پویا : برنامه هایی هستند که علاوه بر موارد فوق می توانند داده ای را از کاربر دریافت و آن را مورد پردازش قرار می دهند و در انتها نتیجه آن را در اختیار کاربر قرار می دهند .

زبان HTML در ساخت صفحات استاتیک مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین ظاهر صفحات وب را نیز می توان با آن تعیین نمود .

HTML مبتنی برمتن (Text Base) می باشد که ساختار آن را تگ ها (Tags) تشکیل می دهند . هر یک از تگ های HTML معنی و مفهوم خاصی دارند و تاثیر مشخصی بر محتوای صفحه می گذارند . مرورگرهای Web تک تک دستورات این صفحات را که همان Tag ها می باشد تفسیر نموده و در انتها خروجی را برای کاربر نمایش می دهند .

HTML یک زبان برنامه نویسی نیست و زبانی برای نشانه گذاری متن است بدین معنی که از این زبان برای سازماندهی کردن اطلاعات و تفکیک اجزای یک صفحه می توان استفاده نمود (اجزایی مانند متون ، تصاویر و …) ، از سوی دیگر نباید از HTML برای صفحه آرایی استفاده کرد (منظور رنگ نوشته ها و قالب بندی متون) ، این وظیفه بر دوش فناوری دیگری با عنوان CSS است که بزودی در سری کتابهای آموزش به زبان ساده به چاپ خواهد رسید .

عموما تمامی زبانهای برنامه نویسی تحت وب به نوعی وابسته به HTML می باشند .

بطور مثال  PHP، JavaScript و برنامه نویسی دات نت ، علاوه بر دارا بودن قوانین و استانداردهای خود ، از HTML کمک می گیرند بطوریکه کدهای نوشته شده در قالب خاصی در بین کدهای HTML قرار داده می شود .

همانطور که گفته شد در یک صفحه HTML می توان از انواع عناصری از قبیل متن ، تیتر ، عکس ، جدول و … استفاده نمود ، که برای هر عنصر باید به ترتیب از تگ ابتدایی و انتهایی (<> … </>  ) مربوط به آن استفاده کرد .

به عنوان مثال :

 <HTML>

</HTML>

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۱
سعید خندانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی